5
(3)

آخرین اخبار

پیرامون استار ثبت با ما در ارتباط باشید

قیمت خرید و فروش شرکت ثبت شده تیر 27, 1402 starsabt

5 (3) قیمت خرید و فروش شرکت ثبت شده قیمت خرید و فروش شرکت ثبت شده چقدر این پست مفید [...]

قیمت اجاره مدرک مهندسین امتیاز آور تیر 19, 1402 starsabt

5 (2) قیمت اجاره مدرک مهندسین امتیاز آور قیمت اجاره مدرک مهندسین امتیاز آور ،مدارک [...]

قیمت شرکت ثبت شده تیر 6, 1402 starsabt

5 (4) قیمت شرکت ثبت شده قیمت شرکت ثبت شده امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند خرید و [...]

ثبت طرح صنعتی

استار ثبت

ثبت طرح صنعتی بسیار طرفدار پیدا کرده است :

ثبت طرح صنعتی و ایده دارای اهمیت بسیار زیادی است از همین رو در این نوشته بصورت کامل و دقیق و البته به زبان ساده به این موضوع مهم پرداخته‌ایم.

ثبت طرح صنعتی و حقوق مالکیت معنوی دارای جایگاه پر اهمیتی در صنعت، تجارت و تحقیقات صنعتی است و عدم توجه به این حقوق موجب وارد آمدن ضرر و زیان جبران ناپذیری به فعالان این عرصه خواهد شد. همچنین باید این موضوع بسیار مهم را در نظر داشته باشید که انجام صحیح مراحل ثبت طرح صنعتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هرگونه خطایی در این زمینه ممکن است جبران ناپذیر باشد.

طرح صنعتی به چه معنی است؟

برای شروع قصد داریم با این موضوع مطالب را توضیح دهیم که طرح صنعتی چه مفهومی دارد و در ادامه در رابطه با ثبت آن مطالبی را بیان خواهیم کرد. ترکیب رنگ ها و خطوط در کنار یک دیگر طرح و الگویی را به وجود می آورد، حال اگر این الگو سه بعدی شود، یک طرح است که می توان آن را اجرا کرد.

در مواردی شاهد این هستیم که طرح ها و الگوهای کشیده شده، شکل ظاهری یک فرآورده صنعتی یا حتی یک صنایع دستی را تغییر می دهند،

در این حالت از آن طرح به عنوان یک طرح صنعتی یاد می شود. اما توجه داشته باشید که این طرح و البته ثبت آن نکات، مزیت ها و ضروریات خاصی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

چه طرح های صنعتی را می توان ثبت کرد؟

به این موضوع توجه داشته باشید که شما به سادگی می توانید هر طرحی را در هر زمینه ای به ثبت برسانید، تنها اگر دو شرط زیر برای طرح های شما وجود داشته باشید.
• اصیل بودن
• غیر تکراری نبودن

اصیل بودن به این معنی است که طرح شما ایرانی باشد، نه که نمادی از تاریخ و گذشته ایران باشد، اما مروج فرهنگ های غربی نباشد، در این صورت اجازه ثبت طرح به شما داده نخواهد شد.

تکراری نبودن یک طرح هم به این معنی است که در گذشته شخص یا شرکتی این طرح را به نام خود ثبت نکرده باشد،

لازم به ذکر است که این موضوع اهمیت بسیاری دارد و در صورت تکراری بودن یک طرح، به هیچ عنوان اجازه ثبت طرح به شما داده نخواهد شد و مجبور به تغییر طرح خود خواهید بود.

مزیت های ثبت طرح صنعتی:

یکی از مهم ترین سوال هایی که پیش می آید، این است که اصلا این کار چه مزیتی را برای شما خواهد داشت؟ به همین دلیل در ادامه سعی بر این داریم که مزیت های این کار را شرح دهیم.

• مالک یک طرح صنعتی این اجازه را دارد که از مزیت ها و حقوقی که برای این طرح وجود دارد، بهره برداری کند و شخص دیگری چنین اجازه ای نخواهد داشت.

• می توانید فعالیت های تجاری و اقتصادی خود را گسترش دهید و این کار سود مالی بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت.

• شاید برای شما جالب باشد که طرح صنعتی در گروه دارایی ها و ارزش یک شرکت به حساب می آید، یعنی اگر شرکت شما یک طرح صنعتی را به ثبت رسانده باشد، علاوه بر این که برای شما پرستیژ خاصی خواهد داشت، باعث می شود که ارزش شرکت شما هم افزایش پیدا کند.

• در مواردی مالک طرح صنعتی می تواند آن را به شخص یا شرکت دیگری برای مدت زمان خاصی واگذار کند و از این طریق هم هزینه ای را دریافت کند، یعنی این کار برای شما سود مالی هم به دنبال خواهد داشت.

• در صورتی که طرح صنعتی خود را به ثبت رسانده باشید، به سادگی می توانید از تقلید آن طرح توسط رقبا جلوگیری کنید و این موضوع در بازار کسب و کار اهمیت خاصی دارد.

 

تماس با ما 02188880503-02188880703

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

As you found this post useful...

Follow us on social media!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.