شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری

4.4
(8)

شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری:

شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری  چگونه است؟

به استناد بند (ت) ماده ۱۲ آیین نامه تشخیص صلاحیت پیمانکاران، دارا بودن تحصیلات مربوط دانشگاهی مندرج در پیوست آیین نامه (حداقل لیسانس) برای مدیر عامل و حداقل دو سوم اعضای هیئت مدیره الزامی است.

مدیر عامل باید دارای سابقه بیمه حداقل 3سال باشد و اعضای هیئت مدیره که حداقل دارای مدرک لیسانس باشند طبق سابقه 15 سال اخیر حضور در شرکت های پیمانکاری و براساس شرایط ثبت شرکت طبق دستوالعمل ها، به عنوان مدیر عامل و یا هیئت مدیره محاسبه می شود.

شرایط افراد امتیاز آور شرکت های پیمانکاری

شرایط افراد امتیاز آور شرکت های پیمانکاری

 

 

مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت که دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند،

برای رتبه بندی پیمانکاران بر اساس سابقه مستمر در پانزده سال اخیر حضور در مدیرعاملی و یا عضو هیئت مدیره آن شرکت، به شرح زیر در رشته‌های درخواستی  جهت رتبه بندی پیمانکاری با ضریب ۲۰ امتیازآور می‌شوند: (فوق دیپلم و پایین‌تر با ضریب ۱۰)

سابقه حضور در هیئت مدیره همان شرکت در تمام رشته‌های درخواستی محاسبه می‌شود.

برای سابقه خارج از هیئت مدیره همان شرکت، با ارائه گواهی بیمه، امتیاز آنها فقط برای یک رشته محاسبه می‌شود. سابقه خدمت سربازی مرتبط در شرکت‌های پیمانکاری با پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی جزء سابقه کارکنان و اعضای هیئت مدیره محاسبه می‌شود.

(فقط سوابقی که بعد از تاریخ اخذ مدرک باشد).

با توجه به شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری در نظر گرفته شده، امتیاز مربوط به سابقه بیمه افراد بر اساس مجموع بیمه پرداخت شده برای آنها در ۳۶ ماه گذشته محاسبه می‌شود. بنابراین پرداخت بدهی‌های قبل از این دوران در محاسبه امتیاز لحاظ نمی‌شود. (( باتوجه به تغییرات مختلف آیین نامه و ایجاد تبصره های مختلف جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

09124075159-02188880503

 

تبصره:

* در شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری و مشاوره ای این موضوع در نظر گرفته شده است

که اگر شرکتی مایل به استفاده از تجربه افراد بازنشسته به عنوان مدیرعامل یا هیئت مدیره باشد، با توجه به فقدان مدرک بیمه، امتیاز بر اساس قرارداد فرد مذکور با شرکت و گواهی اشتغال که شامل پروژه های مورد همکاری باشد محاسبه می شود.

(لازم به ذکر است تنها سابقه بازنشستگی مرتبط قابل قبول است.)

*کارمندان بخش‌های دولتی تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند به عنوان مدیرعامل، هیئت مدیره یا سهامدار بیش از ۵ درصد در شرکت‌های خصوصی فعالیت کنند،

اما اجازه دارند که به عنوان نماینده سهام دولت یا به صورت انتقال و مأموریت به شرکت‌های دولتی بپیوندند. معرفی این افراد که از شرکت‌های دولتی یا شرکت‌های هلدینگ به شرکت زیرمجموعه مأمور شده‌اند،

به‌عنوان افراد امتیاز آور، درصورتی‌که مدت حضور مستمر در شرکت مقصد بر اساس مدارک مثبته بیش از یک سال بوده باشد بلامانع خواهد بود.

*در مورد افراد امتیازآور شرکت ها که حق بیمه برای آنها به طور همزمان در چند شرکت پرداخت می شود، این افراد متعلق به شرکتی است که بالاترین حق بیمه کارگاهی برای آنها پرداخت می شود.

اخذ رتبه پیمانکاری و استفاده از افراد امتیاز آور در شرکتهای پیمانکاری:

می تواند نقطه شروع جذب سرمایه و پروژه برای شرکتهای پیمانکاری تلقی شود. مراجع صدور رتبه پیمانکاران به شما  ( ساجار ) به عنوان یک پیمانکار، رتبه ای بین ۱ تا ۵ اختصاص می دهند؛

البته در صورتی که بتوانید ثابت کنید از امکانات و نیروهای فنی لازم بهره می برید.

امکانات و توان فنی بیشتر به اخذ رتبه بهتر منجر می شود اما اگر فقط حداقل معیارهای مراجع مربوطه را برآورده کنید، آنگاه کمترین رتبه ممکن یعنی رتبه ۵ پیمانکاری به شما تعلق خواهد گرفت.

هرچه تعداد نیروهای فنی و متخصص حاضر در شرکت پیمانکاری شما بیشتر باشد، و سابقه ی فعالیت شرکت بیشتر باشد ،با توجه به شرایط افراد امتیاز آور شرکتهای پیمانکاری و مشاوره ای شانس بالاتری برای اخذ رتبه بهتر خواهید داشت.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

As you found this post useful...

Follow us on social media!

یک نظر

  1. پریسا
    آبان 08, 1401 \ق.ظ\30 5:14 ق.ظ

    ممنون از توضیح کاملتون

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.